A gyakorlat szerepe a pénzügyi attitűd alakulásában egyetemi hallgatók között

Tanulmányunkban azt kutatjuk, hogy összefügg-e a gazdasági szakos egyetemi hallgatók pénzügyi attitűdje a hallgató munkatapasztalatával és hogy hogyan változik ez az összefüggés gazdasági válsághelyzetben. A csak egyetemistákon kívül az egyetem mellett dolgozó hallgatók két csoportját vizsgáljuk: az egyetem mellett fizikai munkát végző és egyetem mellett szellemi munkát végző hallgatók csoportját. Alapproblémánk mellett egyben arra is kíváncsi voltunk, hogy a magánéleti elégedettség javítja-e a pénzügyi attitűdöt, illetve milyen mértékben védi meg egy gazdasági krízis esetén.
CONTROLLER INFO IX. ÉVF. 2021. 4. SZÁM 49-52
DOI: 10.24387/CI.2021.4.9

Befektetési ismeretek alakulása magyar egyetemi hallgatók között környezeti válsághelyzet hatására

Tanulmányom egy nagyobb kutatás részeredményeit ismerteti. Kérdőíves vizsgálatomban három ország egyetemi hallgatóit kérdeztem, felmérve pénzügyi kultúrájukat (ismereteiket, szokásaikat és attitűdjüket). Ennek eredményeiből most a befektetésekkel kapcsolatos ismeretek szintjét és annak gazdasági krízishelyzet hatására történő változását mutatom be.
CONTROLLER INFO IX. ÉVF. 2021. 4. SZÁM 35-39
DOI: 10.24387/CI.2021.4.6

Készpénzmentes fizetési megoldások használatának változása gazdasági szakos egyetemi hallgatók között gazdasági válsághelyzet hatására

Cikkünkben magyar, osztrák és szlovák egyetemek gazdasági képzéseire járó hallgatók pénzügyi szokásait vizsgáljuk. Ez a munka egy komplex kutatás egyetlen részterületére fókuszál, a pénzügyek modern kezelésére. Modern alatt a készpénzmentes szolgáltatások használatát értjük. Ezt a használatot jelen tanulmány a használat mértéke (elköltött összeg) valamint az igénybevétel gyakorisága alapján elemzi. Módszerünk kérdőíves vizsgálat volt, két lekérdezést végeztünk ugyanazzal a kérdéssorral. Az első lekérdezés még a COVID-19 pandémia előtt, 2019-ben történt, a másik a járvány első hullámát követő nyitás időszakában, 2020 őszén. Eredményeink egyrészt azt mutatják, hogy egy váratlan gazdasági krízishelyzet gyors válaszlépések és hosszútávú megoldások kidolgozását is katalizálja, jelentős gyorsulást okozva a modern pénzügyi szolgáltatások fejlődési ütemében. Felhívják a figyelmet arra is, hogy a pénzügyi ismeretek megfelelő szintje nélkül a modern megoldások megfelelő használata egyre kevésbé lehetséges. E tények pedig alapvetőek a kompetencia-alapú oktatás jövőbeli irányainak kialakításában.
IX. ÉVF. 2021. 2. SZÁM 63-66
DOI: 10.24387/CI.2021.2.11