A MAGYAR KIS- ÉS KÖZÉPVÁLLALKOZÁSOK INNOVÁCIÓS TEVÉKENYSÉGEINEK ELEMZÉSE
A kutatás célja volt megvizsgálni a hazai kis- és középvállalkozások innovációs tevékenységét. A kérdőíves felmérés eredményei alapján megállapítható, hogy a vállalatok innovációs politikájára a versenytársakon kívül az ügyfélkör is jelentős hatással van. A menedzsmentet érintő innovatív változások a munkaerő-gazdálkodásban és a szervezeti struktúrában nyilvánulnak meg leginkább. A vállalatok kapcsolati tőkéjét az új partnerek bevonása és stratégiai szövetségek kialakítása növeli. A marketing és minőségbiztosítások tekintetében alkalmazott innovációk alapja az ügyfélközpontúságon túl a munkavállalók elégedettségének biztosítása. Továbbá az innovációs tevékenység kulcsa a vállalaton belüli és kívüli hatékony tudástranszfer. A hipotézisvizsgálat alapján megállapítást nyert, hogy a vizsgált vállalatok eltérő módon tekintenek innovációs tevékenységükre a jövőt illetően, ugyanakkor a vállalatok kicsivel több, mint fele innováció-vezérelt szervezetként definiálja magát.
XIII. ÉVF. 2025.1. SZÁM 2-6
DOI: 10.24387/CI.2025.1.1