ADATAZONOSÍTÁS ÉS MONETIZÁCIÓ: AZ ÚJ DIGITÁLIS KOR ARANYA

Az adatmonetizáció napjaink digitális gazdaságában kiemelkedő szerepet tölthetne be, hiszen az adatok egyre értékesebb erőforrásokká válnak ennek ellenére egy kevésbé kutatott és ismert terület. Az adatmonetizáció különböző stratégiákat és módszereket foglal magában, amelyek célja a gazdasági előnyök maximalizálása. Az adatok megosztása és integrációja révén a vállalatok növelhetik versenyképességüket és új bevételi forrásokat teremthetnek. Az adatirányítási és -biztonsági kérdések azonban komoly kihívásokat jelentenek, amelyeket minden szereplőnek figyelembe kell vennie. A prediktív elemzések és fejlett analitikai módszerek hozzájárulhatnak a hatékonyabb üzleti döntéshozatalhoz. Az adatmonetizációval kapcsolatos kutatások még számos kérdést vetnek fel, különösen a standardizált módszerek hiánya miatt. A megfelelő üzleti modellek és stratégiák kiválasztása elengedhetetlen a hosszú távú sikerhez. Az adatvezérelt innováció új lehetőségeket teremt a piaci szereplők számára, és jelentős versenyelőnyt biztosíthat.
XIII. ÉVF. 2025. 3. SZÁM 19-23
DOI: 10.24387/CI.2025.3.4