A VEZETŐI STÍLUS SZEREPE A MUNKAVÁLLALÓI ELÉGEDETTSÉGBEN

Az emberi erőforrás az egyik legfontosabb faktor a vállalatok működésében, a vállalatok működésének kulcstényezője, a munkavállalók teljesítménye pedig függ a motivációjuktól és az elégedettségüktől. Az alkalmazottak motivációja, elégedettsége és ebből fakadó teljesítménye jelentős mértékben meghatározza a vállalat hatékonyságát. A tanulmány célja egyrészt az, hogy megvizsgálja a vezetői stílus és a munkavállalói elégedettség közötti összefüggést, másrészt az, hogy bemutassa, hogy a vezetői stílus hogyan befolyásolja a munkavállalók elégedettségét, illetve a különböző vezetési stílusok hatására vajon különböző elégedettséget lehet-e elérni a munkavállalók körében.
XII. ÉVF. 2024. 1. SZÁM 2-8
DOI: 10.24387/CI.2024.1.1