A TERMÉKINNOVÁCIÓ PÉNZÜGYI HATÁSA A FOGYASZTÓK IRRACIONÁLIS DÖNTÉSHOZATALÁRA A TÁVKÖZLÉSI SZEKTORBAN
A klasszikus közgazdaságtan modellekre és feltételezésekre épít, mint például, hogy a vevők döntései racionálisak, ha a vevők jól informáltak és a termékek homogének. Lehet-e irracionális döntésekre késztetni a vevőket és mennyit érdemes elkölteni erre, illetve az hogyan megtérül meg? Ebben a cikkben a magyar távközlési piac-ot vizsgálom (kevés szereplős, homogén termékek, jól informált fogyasztókkal), ahol az egyik szereplő egy termékinnováción keresztül befolyásolni próbálta a vásárlói döntéseket. Ennek eredményességét a vizsgálat során az érintett vállalatok pénzügyi eredményein keresztül vizsgálom 2020-2024 között, összevetve a piacra szánt teljes márka és innovációra szánt költségek függvényében. Konklúzióm, hogy a márkára és az innovációra legtöbbet költő vállalat képes volt egyértelmű előnyökre szert tenni, jobb pénzügyi eredmények mellett növelve piaci részesedését gazdagon megtérültek a befektetései.
XIII. ÉVF. 2025. 3. SZÁM 35-41
DOI: 10.24387/CI.2025.3.7