A tanulmány célja a Research Onion (kutatási hagyma) gyakorlati bemutatása: azt mutatom be, miként ad a keret világos struktúrát a módszertani döntéseknek, és hogyan teszi azokat átláthatóvá a teljes kutatási folyamat során. A kézirat magyarázó–bemutató módszertani írás, amelyben először elméleti szempontból ismertetem a Research Onion rétegeit (kutatásfilozófia; elméletalkotási megközelítés; módszertani választás; kutatási stratégia; időhorizont; technikák és eljárások), majd egy gyakorlati példán keresztül mutatom be (készülő doktor dolgozatom), hogyan vezet végig a rétegeken egy tényleges kutatás. A fókusz azon van, hogy a keret hogyan segít következetes, jól indokolt és logikusan felépített módszertani út kijelölésében.
XIII. ÉVF. 2025. 3. SZÁM 42-46
DOI: 10.24387/CI.2025.3.8
A cikk megtekinthető: http://controllerinfo.hu/wp-content/uploads/2025/10/CI_2025_3_08.pdf
IRODALMI FELDOLGOZÁS
ADIZES, I. (2004): Managing Corporate Lifecycles. Adizes Institute. ISBN, 0937120065, 9780937120064.
HOPE, J. – FRASER, R. (2003): Beyond Budgeting. Harvard Business School Press. USA ISBN 1-57851-866-01
MALMI, T. – BROWN, D. (2008): Management control systems as a package – Opportunities, challenges and research directions. Management Accounting Research, 19(4), 287–300. https://doi.org/10.1016/j.mar.2008.09.003
SAUNDERS, M. – LEWIS, P. & THORNHILL, A. (2016): Research Methods for Business Students. Seventh Edition ed. Harlow: Pearson Education Limited ISBN 9781292016641
WALLACE, T. – STAHL, R. (2006): Sales & Operations Planning: The How‑To Handbook. T.F. Wallace & Co. ISBN 978-09978877-9-2