A VEZETŐI STÍLUS SZEREPE A MUNKAVÁLLALÓI ELÉGEDETTSÉGBEN

Az emberi erőforrás az egyik legfontosabb faktor a vállalatok működésében, a vállalatok működésének kulcstényezője, a munkavállalók teljesítménye pedig függ a motivációjuktól és az elégedettségüktől. Az alkalmazottak motivációja, elégedettsége és ebből fakadó teljesítménye jelentős mértékben meghatározza a vállalat hatékonyságát. A tanulmány célja egyrészt az, hogy megvizsgálja a vezetői stílus és a munkavállalói elégedettség közötti összefüggést, másrészt az, hogy bemutassa, hogy a vezetői stílus hogyan befolyásolja a munkavállalók elégedettségét, illetve a különböző vezetési stílusok hatására vajon különböző elégedettséget lehet-e elérni a munkavállalók körében.

XII. ÉVF. 2024. 1. SZÁM 2-8
DOI: 10.24387/CI.2024.1.1

Cikk megtekintése: http://controllerinfo.hu/wp-content/uploads/2024/08/ContrInf_beliv_2024-01_01.pdf

IRODALMI FELDOLGOZÁS

ZS. ANTAL – M. DOBÁK, (2016): „Vezetés és szervezés. Szervezetek kialakítása és működtetése”. 484 p. Budapest, Akadémiai Kiadó. ISBN: 978 963 059 826 2 DOI: 10.1556/9789630598262

A. ASGARI – S. MEZGINEJAD – F. TAHERPOUR (2020): „The Role of Leadership Styles in Organizational Citizenship Behavior through the Mediation of Perceived organizational Support and Job satisfaction.” Innovar: Revista de Ciencias Administrativas Sociales, 30(75),  pp.87–98. DOI:10.15446/innovar.v30n75.83259

GY. BAKACSI (2015): A szervezeti magatartás alapjai. Semmelweis Kiadó. Budapest. ISBN 78-963-331-313-8

R. N. BERKESNÉ – CSR EMAT (2018): A vállalatok társadalmi felelősségvállalásának kiválósági menedzsment és értékelési eszköze, Doktori (Ph.D) értekezés, Pannon Egyetem Gazdálkodás- és Szervezéstudományok Doktori Iskola, DOI: 10.181136/pe.2018.683

P. A CERCI – D. DUMLUDAG (2019): Life Satisfaction and Job Satisfaction among University Faculty: The Impact of Working Conditions, Academic Performance and Relative Income. Social Indicators Research, 144(2),  pp. 785–806. DOI: 10.1007/s11205-018-02059-8

F. FARKAS – G. BALOGH – A. RIDEG (2015): „Menedzsment alapvetések és funkciók”. 292 p. Pécs, PTE Közgazdaságtudományi Kar. ISBN 978-963-642-758

D. L. HALVORSEN (2005): „An Investigation of Employee Satisfaction and Employee Empowerment Specific to On-Site Supervisors in the Residential Construction Industry”. 96 p. 2005 Brigham Young University – Provo. ISSN: 25724479

K. KARAMANIS – N ARNIS – P. PAPPA (2019): Impact of Working Environment on Job Satisfaction: Evidence from Greek Public Sector”. Theoretical and Empirical Researches in Urban Management, 14(3), pp. 5–21. ISSN: 20653921

G. KOVÁCS – E. TŐZSÉR (2017): „A vezetői attitűdök, vezetői stílusok és a dolgozói elégedettség összefüggéseinek vizsgálata egy megyei rendőr-főkapitányságon. Pro publico bono – Magyar közigazgatás: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem közigazgatás-tudományi szakmai folyóirata. 2017. 2. sz. pp. 138-156. ISSN 2063-9058

A. J. KINICKI – K. P. CARSON – G. W.  BOHLANDER (1992): „Relationship Between an Organization’s Actual Human Resource Efforts and Employee Attitudes”. Group & Organization Management 17., pp. 135–152. ISSN: 10596011

B. KLEIN – S. KLEIN (2020): „A szervezet lelke”. 353 p. Budapest, SHL Könyvek. ISBN: 9789639760547

S. KLEIN (2021): „Vezetés- és szervezetpszichológia.” 339 p. Edge 2000 Kft. ISBN: 9789639760554

Zs. KŐMŰVES – M. Z. NAGY – Sz. SZABÓ (2021): „A vezetési stílus vizsgálata munkavállalói szemüvegen keresztül”. 2021 Új Munkaügyi Szemle. II. évfolyam 2021/3. pp. 34-45. ISSN 2677-1306

A. LÉNÉ (2019): „Job Satisfaction and Bad Jobs: Why Are Cleaners So Happy at Work?” Work, Employment & Society, 33(4),  pp. 666–681. https://doi.org/10.1177/0950017019828904

I. LÖVEI – M. S. NADKARNI (2008): „Az örömteli szervezet”. 59 p. HVG Könyvek. Budapest.  ISBN: 978-963-9686-40-3

É. MÁLOVICS (2009): „Szervezeti Viselkedés II.” 89 p. Szeged, Szegedi Tudományegyetem. Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó. ISBN: –

F. NEMES – Á. SZLÁVICZ (2011): „A vezetés szerepe a dolgozói elégedettség alakulásában”, Vezetéstudomány, XLII. 9. pp. 2-14. DOI: 10.14267/VEZTUD.2011.09.01

F. RAHIMNIA & M. S. SHARIFIRAD (2015): „Authentic Leadership and Employee Well-Being: The Mediating Role of Attachment Insecurity.” Journal of Business Ethics, 132(2), 363–377. DOI:10.1007/s10551-014-2318-1

G. E. REED (2015): „Mitigating Toxic Leadership. In Tarnished: Toxic Leadership in the U.S. Military” (pp. 143–159). University of Nebraska Press. ISBN: 978-1-61234-723-3 (Hardcover)

S. A. SMITH – A. PATMOS – M.J. PITTS (2018): „Communication and Teleworking: A Study of Communication Channel Satisfaction, Personality, and Job Satisfaction for Teleworking Employees.” International Journal of Business Communication, 55(1)  pp. 44–68. DOI: 10.1177/2329488415589101

E SMOKROVIĆ – M. F. ŽVANUT – A.BAJAN, R. RADIĆ – B. ŽVANUT (2019): „The effect of job satisfaction, absenteeism, and personal motivation on job quitting: A survey of Croatian nurses.” Journal of East European Management Studies, 24(3),  pp. 398–422. DOI: 10.5771/0949-6181-2019-3-398

G. L. STEWART – G. KENNETH BROWN (2011): „Human Resource Management. Linking Strategy to Practice.”. ohn Wiley & Sons, Inc. ISBN, 9780470530498, 0470530499

B. SYPNIEWSKA (2014): „Evaluation of Factors Influencing Job Satisfaction.” Contemporary Economics, Vol. 8, No. 1,  pp. 57-72. DOI: 10.5709/CE.1897-9254.131

C. YAO, – P. HUANG (2018): „Effects of Leadership Style on Job Satisfaction and Intention to Stay in Shipping Industry”. Journal of Coastal Research, 796–801. DOI: 10.2112/SI83-130.1

M. WILLIAMS – Y. ZHOU – M. ZOU (2020): What Makes Work Good?” Mapping Good Work: The Quality of Working Life Across the Occupational Structure Bristol University Press 1st ed., pp. 29–50. DOI: https://doi.org/10.2307/j.ctv16754nr