Controlling az interneten, avagy a konverziós ráta, mint kulcsfontosságú teljesítménymutató

Napjainkban a webáruházak a kereskedelem jelentôs szereplôivé váltak. 2015-ben az online kiskeres- kedelmi forgalom aránya a teljes kiskereskedelem 4,1%-a volt, mely 319 milliárd forintot jelentett (eNET, 2016). Felmerül bennünk a kérdés, vajon hogyan lehet sikeresen, hatékonyan mûködtetni egy webáruházat; milyen marketingcontrolling eszközök, mutatószámok segítik az értékelést. A szerzô jelen cikkében a leggyakrabban alkalmazott mutatószámokat, valamint részletesebben a konverziós rátát mu- tatja be. A konverziós ráta megmutatja, hogy az adott idôszak alatt mennyi látogatásból lesz ténylegesen vásárlás.

Controller Info 2017. V. évf. (2) szám 44-47.

DOI: 10.24387/CI.2017.2.7