ÉPÍTŐ- ÉS TÜZELŐANYAG VÁSÁRLÁS INFORMÁCIÓ

ÖSSZEFOGLALÁS

Az építőanyag kiskereskedelem látványos fejlődése hazai viszonylatban nyomon követhető. A szakirodalom feldolgozását és szekunder kutatást hazai és külföldi szerzők témához kapcsolódó publikációinak összehasonlító elemzésével végeztük. Primer kutatás keretében netnográfiai adatelemzést folytattunk google-on, facebook-on (tiszasasi kiskereskedelmi vállalkozás és „Kádár kocka házak” csoport) és alkalmazásokkal (Semrush, Keyword Surfer) az építőanyagokkal és tüzelőanyagokkal kapcsolatos online térben történő információ megosztásról és keresésről. Az építőanyag árakra vonatkozó vásárlói keresések feltűnően gyakran szerepeltek. Az építőanyag kiskereskedők facebook oldalon az árakkal kapcsolatban is ajánlott posztolni, akciós árak érvényességi időtartamának feltüntetésével. Az építőanyag kiskereskedőknek és kivitelezőknek javasoljuk az online pozitív szájreklámot alkalmazni, valamint weboldalukat a vásárlói keresőszavakra optimalizálni (SEO).

XI. ÉVF. 2023. 3. SZÁM 27-32

DOI: 10.24387/CI.2023.3.6

Cikk megtekintése http://controllerinfo.hu/wp-content/uploads/2023/12/ContrInf_beliv_2023-03_negyedev_6.pdf

IRODALMI FELDOLGOZÁS

BÁNYAI, E. – NOVÁK, P. (2016): Online üzlet és marketing, Akadémia kiadó, Budapest. ISBN 9789630589864 terjedelem 267. p.

BAUER, A. – BERÁCS, J. – KENESEI, ZS. (2021): Marketing alapismeretek, Akadémia Kiadó. Budapest, ISBN 9789630598705 terjedelem 452. p.

BAUER, A. – MITEV, A. Z. (2008): Eladásmenedzsment, Akadémia Kiadó. Budapest, ISBN 2399965148123 terjedelem 268. p.

BUCKLIN, L. P. (1967): Postponement, Speculation and the Structure of Distribution Channels. In: Mallen, B. (ed.): The Marketing Channel: A Conceptual Viewpoint. New York: John Wiley & Sons, Inc.

COIBION, OLIVIER – GORODNICHENKO, YURIY –WEBER, MICHAEL (2020): The cost of the COVID-19 crisis: Lockdowns, macroeconomic expectations, and consumer spending. National Bureau of Economic Research, May (2020). Online: https://www.nber.org/system/files/working_papers/w27141/w27141.pdf

DÖRNYEI, KRISZTINA – MITEV, ARIEL ZOLTÁN (2010): Netnográfia, avagy online karosszék-etnográfia a marketingkutatásban. Vezetéstudomány, XLI. Évfolyam 2010. 4. szám. pp.55-68. ISSN 0133-0179

DÖRNYEI, KRISZTINA (2018): Bioélelmiszer fogyasztási szokások. Szegmentálás és a bizalom fontossága. Marketing & Menedzsment, 42 (4) pp.34-42. ISSN 1219-0349

FARKAS, NOÉMI DÓRA (2019): Az egészséges táplálkozás megítélése a hazai fogyasztók körében. Tudományos Diákköri Dolgozat. Debreceni Egyetem, Debrecen, 2019. Online: https://dea.lib.unideb.hu/handle/2437/348330

FÖLDI, KATALIN (2012): A fogyasztói üzletválasztási döntések az élelmiszerorientált kiskereskedelemben. Doktori értekezés. Pécsi Tudományegyetem Online: https://doktori.hu/index.php?menuid=193&lang=HU&vid=10473

GÁL, TÍMEA – SOÓS, MIHÁLY – SZAKÁLY, ZOLTÁN(2017): Egészségtudatos táplálkozással kapcsolatos fogyasztói insight-ok feltárása netnográfiával – esettanulmány. Vezetéstudomány, XLVIII. Évfolyam 2017. 4. szám. ISSN 0133-0179

GYENIS, ÁGNES (2021): Világpiaci folyamatok vághatnak alá a hazai építőipar feltámasztásának. HVG.hu Online: https://hvg.hu/360/202121__epitoipar__szaguldo_arak__lanctartozasok__veszelyes_felporgetes

GYÖNGYÖSSY, PÉTER (2021): Jelentősen megugrott a tüzépek forgalma. Vaol.hu Online: https://www.vaol.hu/helyi-kozelet/2021/03/jelentosen-megugrott-a-tuzepek-forgalma-sokan-elorehoztak-a-tervezett-epitoanyag-beszerzesuket

HOFMEISTER-TÓTH, Á. (2017): A fogyasztói magatartás alapjai, Akadémia kiadó, Budapest. ISBN 9789630595322 terjedelem 300 p.

HVG.hu (2018): Bátran vásárolnak a magyarok, meg is lökték a GDP-t. Online: https://hvg.hu/gazdasag/20180306_Batran_vasarolnak_a_magyarok_meg_is_loktek_a_GDPt

HVG.hu (2020): Visszaesett a magyar építőipar, és ezt nem lehet csak a járványra fogni. Online: https://hvg.hu/ingatlan/20200514_epitoipar_jarvany_visszaeses_epitkezes_lakas_ksh

KEANE, MICHAEL – NEAL, TIMOTHY (2021): Consumer panic in the COVID-19 pandemic. Journal of Econometrics, (2021) vol 220 86-105. [elektronikus dokumentum] letöltve: 2021.12.15.

KOZINETS, ROBERT V. (2012): Marketing Netnography: Prom/ot(ulgat)ing a New Research Method. Methodological Innovations Online (2012) 7(1) 37-45.

KSH (2020) A kiskereskedelmi eladási forgalom főbb árucsoportonként 2016-2020. https://www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_evkozi/e_okfb004a.html letöltési dátum: 2023. 07. 17.

MONROE, K. B. – GUILTINAN, J. P. (1975), „A Path-Analiytic Exploration of Retail Patronage Influences”. Journal of Consumer Research 1975.

MTI (2016a): Erősen csökkent az építőipari termelés. HVG.hu Online: https://hvg.hu/gazdasag/20161115_Epitoipari_termeles_visszaeses_KSH

MTI (2016b): Jövőre már növekedést jósolnak az építőiparban. HVG.hu Online: https://hvg.hu/gazdasag/20160915_Jovore_mar_novekedest_josolnak_az_epitoiparban

REKETTYE, G. – TÖRŐCSIK, M. – HETESI, E. (2016): Bevezetés a marketingbe, Akadémia kiadó, Budapest. ISBN 9789630596671 terjedelem 330 p.

SAMUELSON, P. A. – NORDHAUS, W. D. (2012): Közgazdaságtan, Akadémia kiadó, Budapest. ISBN 2399981987621 terjedelem 763 p.

SZEPESI, ANITA (2020): Így hatott a járvány az építőanyag-piacra. Napi.hu Online: https://www.napi.hu/ingatlan/epitoipar-epitoanyag-lakasepites-felujitas-tegla-cserep-nyilaszaro.718797.html

SZEPESI, ANITA (2021): Drasztikus építőanyag-drágulás: ennyit érhet a kormány közbelépése a szakértők szerint. Napi.hu Online: https://www.napi.hu/ingatlan/drasztikus-epitoanyag-dragulas-varakozas-szakertok-kormany-kozbelepes.732183.html

TÖRŐCSIK, M. (2016): Fogyasztói magatartás Insight, trendek, vásárlók, Akadémia kiadó, Budapest. ISBN 9789630591584 terjedelem 499 p.

TÖRŐCSIK, M. (2017): Self-marketing. Személy és marketing kapcsolatok, Akadémia kiadó, Budapest. ISBN 2310004899189 terjedelem 295 p.

TÖRŐCSIK, M. – SZŰCS, K. (2021): Fogyasztói magatartás Mintázatok, trendek, alkalmazkodás, Akadémia kiadó, Budapest. ISBN 9789634546344 terjedelem 384 p.