Napjainkban a minőség szerepe újra meg újra előtérbe kerül a gazdaság minden területén, de a vállalatok mindennapi működése során is. A versenyképesség egyik döntő eleme a vevő, a fogyasztó megelégedettsége, aminek alapvető tényezője a vásárolt termék, vagy szolgáltatás minősége. A minőségi célkitűzések nem teljesítése olyan következményekkel járhat, amelyek hátrányosan érinthetik a vásárlót és a szervezetet egyaránt. A minőségirányítási rendszerek bevezetése és hatékony működtetése ma már elengedhetetlen feltétele annak, hogy egy szervezet megállja helyét az egyre élesebb piaci versenyben. Hazánk Európai Unióhoz történő csatlakozását követően a minőségirányítási rendszerek bevezetésének, alkalmazásának elterjedése jelentősen megnőtt. Ennek egyik oka lehet többek közt, hogy a külföldi multinacionális cégek nagyon sok esetben megkövetelik a beszállítóiktól a különféle minőségirányítási rendszerek meglétét. Jelen szakcikkünk célja megvizsgálni, hogy a bevezetett minőségirányítási rendszerek milyen hatással vannak a vállalkozások működésére.
Controller Info 2014. II.évf.(4) szám 14-19.
…