A MAGYAR ÉLELMISZEREKKEL KAPCSOLATOS INFORMÁCIÓSZERZÉS ELEMZÉSE HAZAI MINTÁN NYERT ADATOK FÉNYÉBEN

A tudatos élelmiszerfogyasztás az az állapot, amikor az emberek megfontolt döntéseket hoznak az ételeikkel és italaikkal kapcsolatban annak érdekében, hogy egészségesebben éljenek, környezettudatosabbak legyenek és társadalmi szempontból is felelősségteljesebben viselkedjenek. Jelen tanulmány középpontjában a magyar élelmiszerekkel kapcsolatos, a vásárlási döntést befolyásoló információszerzés elemzése áll a digitalizáció és a fogyasztói tudatosság aspektusából elemezve. Kvantitatív primer kutatási eredmények alapján elemeztük a hazai élelmiszertermékkel kapcsolatos információszerzés módját, megállapítva, hogy a társadalmi csatornák és a családtagok szerepe igen mérvadó információ a magyar élelmiszerek vásárlása során. A kutatás keretében azt is megállapítottuk, hogy hogy az élelmiszervásárlás még mindig jellemzően női feladat, a családon belüli vásárlási döntés tekintetében is alapvetően a női dominancia jellemzi az élelmiszer vásárlását, természetesen az egyéni preferencia mellett a családtagok elvárásainak és igényeinek figyelembevételével.
XII. ÉVF. 2024. 1. SZÁM 53-58
DOI: 10.24387/CI.2024.1.9