A nyugati társadalmakban a 80-as évekre tehető a pénzintézetek azon tevékenysége, amikor meglátták a fiatal korosztályban rejlő hatalmas lehetőségeket. A stratégiai marketing megjelenésével felismerték, hogy a fiatalok bár a jelenben is rendelkeznek megtakarításra alkalmas összegekkel, a bankok jövőbeli ügyfélszerkezetében játszanak óriási szerepet. Számos országban rengeteg fiatalnak van diákhitele és/vagy hitelkártya tartozása, amelyek akadályozzák őket abban, hogy pénzt tudjanak félretenni. A szerző munkájában igyekszik bebizonyítani, hogy a fiatal korosztályt, mint a jövő potenciális ügyfeleit – bár számos közös tulajdonság jellemzi – mégsem lehet egységesen kezelni. Itt nemcsak a nemzetek közti különbségekre, hanem az életkor, a nem, a családi háttér, a tanulmányi előképzettség, az iskola földrajzi elhelyezkedése szerinti eltérő élethelyzetekre is gondolni kell. A fiatal korosztály hatékonyabb szegmentálása, a controlling rendszerek alkalmazása nagymértékben hozzájárulhat a bankok hitelezési kedvének növekedéséhez.
Controller Info 2013. I.évf.(3) szám 18-22.
…