I. ÉVF. 2013. 3. SZÁM

A marketing-controlling eredményes használata

A cikkben a szerzők bemutatják a marketing-controllingot, amely, hasonlóan a marketinghez a minél többre való törekvésen alapszik. Bemutatja, hogy szemléletváltásra van szükség, mely a fogyasztás racionalitására irányul. A piaci változások mérésére a Balanced scorecardot használjuk (mind stratégiai, mind operatív szintan), ennek segítségével képesek vagyunk megalkotni azt a marketing információs rendszert, amely segít a fogyasztók igényeinek felmérésében, a cég gyors reagálásában, az innováció elindításában.

Gábor ÁgnesZéman Zoltán, I. ÉVF. 2013. 3. SZÁM Tovább >
Controlling „ 1x1" az építőipari kis- és középvállalkozások számára

A szerzők a modelljüket elsősorban olyan építőipari kis- és középvállalkozások számára állították össze, amelyek pénzügyi­ számviteli részleg nélkül, vagy igen alacsony létszámú ilyen munkatársi gárdával dolgoznak, vagy sok esetben a számviteli-pénzügyi tevékenységet kiszervezik más, erre specializálódott cégekhez. Ezen jellemzők összegyűjtése részben az ágazat specifikus ismeretek alapján, másrészt a gyakorlati tapasztalatoknak megfelelően történt.

Domján DóraGábor ÁgnesSzabó Zoltán, I. ÉVF. 2013. 3. SZÁM Tovább >
A marketing-controlling eredményes használata

A cikkben a szerzők bemutatják a marketing-controllingot, amely hasonlóan a marketinghez, a minél többre való törekvésen alapszik. Bemutatják, hogy szemléletváltásra van szükség, amely a fogyasztás racionalitására irányul. A piaci változások mérésére a Balanced scorecardot használják (mind stratégiai, mind operatív szinten), ennek segítségével képesek megalkotni azt a marketing információs rendszert, amely segít a fogyasztók igényeinek felmérésében, a cég gyors reagálásában és az innováció: elindításában.

Gábor ÁgnesZéman Zoltán, I. ÉVF. 2013. 3. SZÁM Tovább >
A pénzügyi menedzsment feladatellátásának vizsgálata

A szerző munkájában egy 2011-2012 között, közepes és nagyvállalatok körében lefolytatott kérdőíves felmérés eredményeit köz­li a vállalati pénzügyi menedzsment feladatellátására koncentrálva. A vizsgálat kitér a pénzügyi menedzsment jellemző feladatainak azonosítására, a tervezési, információ ellátási rendszerek szerepére és a beszámolás jellemzőire.

Komáromi Kálmán, I. ÉVF. 2013. 3. SZÁM Tovább >
Új szegmentálási szempontok a fiatalok, mint potenciális banki ügyfelek körében

A nyugati társadalmakban a 80-as évekre tehető a pénzintézetek azon tevékenysége, amikor meglátták a fiatal korosztályban rejlő hatalmas lehetőségeket. A stratégiai marketing megjelenésével felismerték, hogy a fiatalok bár a jelenben is rendelkeznek megtakarításra alkalmas összegekkel, a bankok jövőbeli ügyfélszerkezetében játszanak óriási szerepet. Számos országban rengeteg fiatalnak van diákhitele és/vagy hitelkártya tartozása, amelyek akadályozzák őket abban, hogy pénzt tudjanak félretenni. A szerző munkájában igyekszik bebizonyítani, hogy a fiatal korosztályt, mint a jövő potenciális ügyfeleit - bár számos közös tulajdonság jellemzi - mégsem lehet egységesen kezelni. Itt nemcsak a nemzetek közti különbségekre, hanem az életkor, a nem, a családi háttér, a tanulmányi előképzettség, az iskola földrajzi elhelyezkedése szerinti eltérő élethelyzetekre is gondolni kell. A fiatal korosztály hatékonyabb szegmentálása, a controlling rendszerek alkalmazása nagymértékben hozzájárulhat a bankok hitelezési kedvének növekedéséhez.

Hornyák Andrea, I. ÉVF. 2013. 3. SZÁM Tovább >
A treasury kontrollja a vállalatfinanszírozásban

Manapság a vállalati életciklusok bármelyikében is helyezkedik el egy cég, egyre nehezebb helyzetben találja magát a bankokkal szemben egy esetleges hitelfelvételi szándék esetén. Azok a vállalatok, amelyek finanszírozásaikat eddig többnyire banki hitelek révén valósították meg, most a kötvénykibocsátás módszerét kell választaniuk forrásbevonási céljuk elérése érdekében. A szerzők munkájában egy „Kibocsátó" vállalat példáján keresztül nyomon követhető, hogy hogyan fogalmazódik meg a vállalat pénzügyi vezetésének fejében a hazai kötvény kibocsátási szándék, illetve milyen lépések szükségesek annak érdekében, hogy sikeresen záruljon egy magyarországi kötvényprogram.

Bárczi JuditDomján DóraVégh Klaudia, I. ÉVF. 2013. 3. SZÁM Tovább >
Megjelent a Controller Info legfrissebb lapszáma!

Alapítva 2006-ban.
A Controller folyóirat szakmai és jogutódja.

Legfrissebb cikkek
Legolvasottabb cikkek
Szerzők
Archívum