A koronavírus jelentős változásokat okozott életünkben, melynek hatása élénkítette az online kereskedelmet. A növekvő kereslet erősebb versenyt eredményezett a piaci kínálatban. Fokozódott a vevőszerzésért folytatott verseny a B2B és a B2C piacon egyaránt.
Az online vásárlást konverziónak nevezzük, míg a vevő a konverzió során a konverziós tölcséren halad keresztül. Az online marketingterületen célcsoport specifikus tevékenység valósítható meg, ahol a konverziós folyamat során az optimális eszközzel és üzenettel érhetőek el az ügyfelek. A konverzió különböző szakaszokra osztható, ahol az értékelésnél meghatározhatóak a konkrét kontrolling mutatószámok. Jelen cikkben a konverzió egyes szakaszainak értékelhetőségét elemezzük a Google Ads összefüggéseinek tükrében.
X. ÉVF. 2022. 3. SZÁM 36-42
DOI: 10.24387/CI.2022.3.7
Felhasznált irodalom:
BARYKIN, S. E. – SMIRNOVA, E. A. – CHZHAO, D. – KAPUSTINA, I. V. – SERGEEV, S. M. – MIKHALCHEVSKY, Y. Y. – GUBENKO, A. V. – KOSTIN, G. A. – DE LA POZA PLAZA, E. – SAYCHENKO, L. – MOISEEV, N. (2021): Digital Echelons and Interfaces within Value Chains: End-to-End Marketing and Logistics Integration, Sustainability 2021, 13, 13929. https:// doi.org/10.3390/su132413929
BALOGH, D. (2017): TOFU, MOFU, BOFU – A tökéletes értékesítési folyamat, BOOM Marketing. Elérhető: https://boommarketing.hu/online-marketing/tofu-mofu-bofu/ (Olvasva: 2022.02.27.)
BAYER, E. – SRINIVASAN, S. – REIDL, J. E. – SKIERA, B. (2020): The impact of online display advertising and paid search advertising relative to offline advertising on firm performance and firm value, International Journal of Research in Marketing 37. pp 789.
BLEOJU, G. – CAPATINA, A. – RANCATI, E. – LESCA, N. (2016): Exploring organizational propensity toward inbound–outbound marketing techniques adoption: The case of pure players and click and mortar companies, Journal of Business Research, 69(11), pp.5524–5528.
COLICEV, A. – KUMAR, A. – O’CONNOR, P. (2018): Modeling the relationship between firm and user generated content and the stages of the marketing funnel, International Journal of Research in Marketing 36 (1).
COOPER, M. J. – BUDD, C. S. (2005): Tying the Pieces Together: A Normative Framework for Integrating Sales and Project Operations, Industrial Marketing Management 36(2), pp.173-182.
CRUZ-EUSEBIOV, J. (2021): Display Ads vs. Search Ads: When to Use One Over the Other. Elérhető: https://www.brax.io/blog/display-ads-vs.-search-ads-when-to-use-one-over-the-other (Olvasva: 2022.03.05.)
DE HAAN, E. – WIESEL, T. – PAUWELS, K. (2016): The Effectiveness of Different Forms of Online Advertising for Purchase Conversion in a Multiple-Channel Attribution Framework, International Journal of Research in Marketing 33(3), pp.491–507.
DOGTIEV, A. (2021): Cost Per Click (CPC) Rates 2021. Elérhető: https://www.businessofapps.com/ads/cpc/research/cpc-rates/ (Olvasva: 2022. 01. 30.)
DOMÁN, Zs. (2021): Új vevők futószalagon. BrandBirds Bookship kiadó, ISBN: 978-615-01-0605-2 pp.86-114.
GIGANTE, M. D. (2011): MDG Advertising. Elérhető: https://www.mdgadvertising.com/marketing-insights/infographics/infographic-where-is-inbound-marketing-headed-2/ (Olvasva: 2022.02.27.)
GKIDIGITAL (2021): 2020-ban három évet ugrott előre az e-kereskedelem. Elérhető: https://gkidigital.hu/2021/03/25/2020-online-kiskereskedelem/ (Olvasva: 2022.02.16.)
GOOGLE.COM (2022): Google Ads Súgó.
Elérhető: https://support.google.com/google-ads/?hl=hu#topic=10286612 (Olvasva: 2022.03.04.)
HALLIGAN, B. (2021): Inbound Marketing vs. Outbound Marketing. Elérhető:
https://blog.hubspot.com/blog/tabid/6307/bid/2989/inbound-marketing-vs-outbound-marketing.aspx (Olvasva: 2022.02.27.)
HANLON, A. (2022): STP marketing: The Segmentation, Targeting, Positioning model. Elérhető: https://www.smartinsights.com/digital-marketing-strategy/customer-segmentation-targeting/segmentation-targeting-and-positioning/ (Olvasva: 2022.03.04.)
HOPE, M. (2013): Macro And Micro Conversions. Elérhető: https://www.searchlaboratory.com/us/2013/03/macro-and-micro-conversions/ (Olvasva: 2022.01.30.)
HOPKINS, N. (2021): How to Use Audiences in Google Ads. Search Engine Journal Elérhető: https://www.searchenginejournal.com/google-ads-audiences-ask-a-ppc/392797/#close (Olvasva: 2022.03.04.)
INSTAPAGE.COM (2020): Search Ads vs Display Ads: The Differences & When to Use Each Type. Elérhető: https://instapage.com/blog/search-ads-vs-display-ads?utm_medium=cpc&utm_source=google&utm_term=&device=c&network=g&matchtype=&campaign=IP_EU-searchprospecting-dynamic&utm_agn=Website&campaignid=10385554079&adgroupid=100021074901&adid=444499016770&utm_medium=cpc&utm_source=google&utm_term=&device=c&network=g&matchtype=&utm_campaign=IP_EU-searchprospecting-dynamic&utm_agn=Website&gclid=CjwKCAiAjoeRBhAJEiwAYY3nDMPNOPmLT_qm5n6j75WxIQD7zZh8E5NkNJpNo7X4ZmOiCLMt-g_PzhoCnuUQAvD_BwE (Olvasva: 2022.03.04.)
JASSOVA, B. (2021): Conversion Funnel: How to Lower Costs & Increase Conversion with Chatbots. Elérhető: https://landbot.io/blog/conversion-funnel (Olvasva: 2022. 01. 30.)
KAPOST (2019): 6 Different Types of Buyer Journey Maps – Kapost. Elérhető: https://uplandsoftware.com/kapost/resources/blog/6-different-types-of-buyer-journey-maps/ (Olvasva: 2022.02.27.)
KOTLER, P. – KARTAJAYA, H. – SETIAWAN, I. (2021): Marketing 5.0: Technology for Humanity. John Wiley & Sons, New York, ISBN9781119668510
KÓCZÁN, T. (2021): Mutatók az e-kereskedelemben. Elérhető: https://unas.hu/blog/mutatok-az-e-kereskedelemben (Olvasva: 2022. 01. 30.)
KRISCH, K. (2021): How Conversion Funnels Create a Better Customer Journey + How to Optimize Yours Elérhető: https://blog.hubspot.com/marketing/conversion-funnel (Olvasva: 2022. 01. 30.)
LACZKÓ, B. (2015): Cél-ROAS ajánlattétel az AdWordsben. Elérhető: https://netmarketing.hu/cel-roas-ajanlattetel-az-adwordsben (Olvasva: 2022.03.05.)
LESPERANCE, A. (2017): TOFU, MOFU and BOFU: The Sales Funnel Explained. Elérhető: https://www.smartbugmedia.com/blog/tofu-mofu-and-bofu-the-sales-funnel-explained (Olvasva: 2022.02.27.)
LI, D. – HU, B. – CHEN, Q. – WANG, X., QI, Q. – WANG L. – LIU, H. (2021): Attentive capsule network for click-through rate and conversion rate prediction in online advertising. Knowledge-Based Systems, 211 (2021) 106522 pp 1.
LUCIDCHART (2019): TOFU, MOFU, and BOFU: Crafting Content for the Sales Funnel. Elérhető: https://www.lucidchart.com/blog/what-is-tofu-mofu-bofu (Olvasva: 2022.02.27.)
MAX, S. (2021): What is TOFU, MOFU, BOFU? Elérhető: https://scottmax.com/what-is-tofu-mofu-bofu/ (Olvasva: 2022.02.27.)
MCDANIEL, Z. (2021): Everything you need to know about conversion funnel optimization. Elérhető: https://leadsbridge.com/blog/conversion-funnel-optimization/ (Olvasva: 2022. 01. 30.)
MUSINSZKI, Z. (2014): Mit mutat a mérleg? A hányadoselemzés alapjai és buktatói II. rész, CONTROLLER INFO 2(1), pp. 42-53.
NÉMETH, N. (2015): A konverzióról elméletben és gyakorlatban. In: Tchibo Coffee Brand Positioning – Umbrella Brand Day. Elérhető: www.digitalhungary.hu/_downloaddoc.php?mode=documents&docid=189 (Olvasva: 2022. 03. 05.)
OLIVER, R. L. (1999): Whence Consumer Loyalty? Journal of Marketing, 1999;63(4),pp.33-44. doi:10.1177/00222429990634s105
PASCHEN, J. – WILSON, M. – FERREIRA, J. J. (2020): Collaborative intelligence: How human and artificial intelligence create value along the B2B sales funnel. Business Horizons (2020) 63, pp.403-414.
PÁL, Z. G. (2017): Outbound marketing vs. inbound marketing. Elérhető: https://alhconsulting.hu/outbound-marketing/ (Olvasva: 2022.02.27.)
PETERSON, S. (2021): The practical guide to building an optimized conversion funnel. Elérhető: https://www.namogoo.com/blog/ecommerce-sales-marketing-funnel/conversion-funnel/ (Olvasva: 2022. 01. 30.)
SHOPRENTER (2021): Nagy Webáruház Felmérés 2021. Elérhető:
https://www.shoprenter.hu/blog/nagy-webaruhaz-felmeres-2021 (Olvasva: 2022. 01. 28.)
STALLONE, V. – KOLLER, S. (2021): Ephemeral Social Media Content – Remember after Seeing instead of Burn after Reading. Proceedings of the European Marketing Academy, 50th, (94779). Elérhető: http://proceedings.emac-online.org/pdfs/A2021-94779.pdf (Olvasva: 2022.03.05.)
SZYMANSKI, G. (2020): Google Ads Campaigns in Promotional Activities of Theaters. Marketing of Scientific and Research Organizations, 37(3), pp. 73-86.
SZYMKOWIAK, A. (2019): Marketing in Online Sales Funnel. In: Pietrzykowski M. (Ed.): Fostering Entrepreneurial and Sales Competencies in Higher Education. Bogucki Wyd. Nauk., Poznań 2019. ISBN 978-83-7986-280-1
VIEIRA, V. A. – CLARO, D. (2020): Sales Prospecting Framework: Marketing Team, Salesperson Competence, and Sales Structure. BAR – Brazilian Administration Review 17(4). DOI 10.1590/1807-7692bar2020200025 pp. 4.
VITAL DESIGN (2020): Inbound Marketing vs. Outbound Marketing: 6 Characteristics to Consider. Elérhető: https://vtldesign.com/digital-marketing/inbound-marketing-vs-outbound-marketing/ (Olvasva: 2022.02.27.)
VOLPE, M. (2011): Inbound marketing versus outbound marketing: a pointless debate. Elérhető: https://www.i-scoop.eu/inbound-marketing-versus-outbound-marketing-pointless-debate/ (Olvasva: 2022.02.27.)
YIELDIFY (2020): The Complete Guide to STP Marketing: Segmentation, Targeting & Positioning. Elérhető: https://www.yieldify.com/blog/stp-marketing-model/ (Olvasva: 2022.03.04.)
ZA, S. Z. – TRICAHYADINATA, I. (2017): An Analysis on the Use of Google AdWords to Increase E-Commerce Sales. International Journal of Social Sciences and Management 4(1). pp.60-67.
ZHENG, D. (2020): How to Create a Website Conversion Funnel. Elérhető: https://www.crazyegg.com/blog/website-conversion-funnel/ (Olvasva: 2022. 01. 30.)