A marketing controlling szerepének felértékelôdése a korona vírus után a minőségorientált szervezetben

A vállalat egyedisége összegzi azokat a paramétereket, amelyek mentén a piaci szereplõk a vállalatot megkülönböztetik, számukra értékesnek vagy kevésbé értékesnek definiálják. A marketing és a marketingtevékenységet támogató controlling segíti a vállalatot abban, hogy piaci szerepét megõrizve továbbra is tudja biztosítani a megváltozott piaci helyzetben a minõséget, és a maximális ügyfélélményt. A következõkben arra keressük a választ, hogy miképp módosult a marketing kommunikációnak a szerepe és mik a jövõbeni kilátások.

CONTROLLER INFO IX. évf. 2021.1. szám 20-23.
DOI: 10.24387/CI.2021.1.4

Felhasznált irodalom

Auerbach, H. (1994): Internationales Marketing-Controlling, Stuttgart

Bauer B. – Berács J. (2011): Marketing, Aula Kiadó

Becker J. (1998): Marketing- Konzeption, München

Bérci S. – Szirmai P. (1993): Kisvállalkozói marketing – Marketing 5-6. 292-293.o.

Bodnár V., Papik K. (2013): Az intézményi stratégiát megalapozó elemzések – mit lehet, mit érdemes használni az egészségügyben? IME-Az egészségügyi vezetõk szaklapja XII. évfolyam 4 szám 5. o.

Bruhn M. (1999): Marketing: Grundlagen für Studiumund Praxis, Wiesbaden

Ehrmann, Harald (1991): Marketing-Controlling. Kiehl Verlag, Ludwigshafen

Eric N. Berkowitz (1994): Essentials of Health Care Marketing, Johns & Bartlett,
Hegedûs M. (2013): A korrupció és a rejtett gazdaság hatásai a kis-, és középvállalkozó szektor mûködésére = The Impact of Corruption and Hidden Economy on the Operation of the SME Sector ECONOMICA (SZOLNOK) 6 : 2 pp. 141–151-152. (2013)

Horváth Péter (1996): Controlling: a sikeres vezetés eszköze, Budapest, Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó

Kandikó József (2009): A marketingdöntések hatékonysága érdekében; Acta Periodica MÜTF, 5.évf /1 sz. p. 113-125

Kaplan – Norton (1996): The Balanced Scorecard: Translating Strategy into Action. Boston: Harvard Business School Press

Kiss E. (1996): Kisvállalkozások marketingjének sajátosságai, Marketing&Menedzsment 6.

Köhler R. (1995): Marketing- Audit- Tietz, B. –Köhler, R.-Zentes, J (Hrsg.) Handwörterbuch des Marketing, Stuttgart. 1533-1542 o.

Liebl W.F (1989): Marketing-controlling , Weisbaden

Molnár E. (2020): The role of empathy, anxiety and personality in purchasing decisions caused by advertising. Annals of the University of Oradea. Economic Science, 29 (1), pp. 376-386.

Reichmann T. (1999): Controlling mit Kennzahlen und Managementberichten. Verlag Vahlen, München

Reinecke S. (2000): Marketingcontrolling- eine neue Perspektive, Arbeitspapier des Forschungsinstitut für Absatz und Handel an der Universitat St Gallen, St Gallen

Reinecke, Sven (2000): Marketingcontrolling – eine neue Perspektive. Arbeitspapier des Forschungsinstitut für Absatz und Handel an der Universitat St. Gallen. St. Gallen

SZAKÁCS A. – HORVÁTHNÉ KÖKÉNY A. – SZAKÁCS ZS. (2015): Pénzügyi és fogyasztóvédelmi tudatosság a magyar lakosság körében In: Ferencz, Árpád (szerk.) II. Gazdálkodás és Menedzsment Tudományos Konferencia: Kecskemét, 2015. augusztus 27. : „A vidék él és élni akar” Kecskemét, Magyarország: Kecskeméti Fõiskola Kertészeti Fõiskolai Kar, (2015) pp. 900-904. ,5 p.

SZAKÁCS A. – SZAKÁCS ZS. – HORVÁTHNÉ KÖKÉNY A. – HORVÁTH E. ZS. (2018): Importance of insurance and financial safety In: Zéman, Z; Magda, R (szerk.) Controller Info Studies II. Budapest, Magyarország : Copy & Consulting Kft., (2018) pp. 121-125. , 5 p.

Töpfer A. (1995): Marketing-Audit, in: Tietz, B. – Köhler, r. – Zentes, J. (Hrsg.): Handwörterbuch des Marketing. Stuttgart, S. 1533-1542.

Zéman Z – Tóth A (2018): A stratégiai pénzügyi kontrolling és menedzsment. Budapest :Akadémiai Kiadó, 211 p.
http://hvg.hu/kkv/20130122_Leragadnak_az_ismert_markaknal_a_vasarlok) letöltve : 2013.január 22.