INNOVÁCIÓVAL A FENNTARTHATÓSÁGÉRT: AZ INNOVATÍV CSR-STRATÉGIA ÉS A VÁLLALATI VÁLTOZÁSKAPACITÁS ÖSSZEFÜGGÉSEINEK VIZSGÁLATA

A fenntartható fejlődéshez innovatív CSR-stratégiákra van szükség, ám ennek a vállalati működésbe történő beágyazása változtatást igényel, ami kihívást jelent a vállalatok számára. A stratégiai CSR negyedik, integrációs szintje már olyan fejlődést hozhat, amely környezeti, társadalmi és üzleti sikert biztosít, így elengedhetetlen az innovatív megközelítés és proaktív kezdeményezés. A 2024-ben végzett kutatás Észak- és Közép-Magyarország vállalatait vizsgálta kérdőíves módszerrel, hogy feltárja, rendelkeznek-e azokkal a változtatási képességekkel és tényezőkkel, melyeket ez a folyamat megkíván. A vizsgálat eredménye rámutatott arra, hogy a megkérdezett vállalatok az innovációt elsősorban a társadalmi és érintetti CSR-stratégájukba integrálják. Bizonyítást nyert, hogy az innovatív CSR-stratégia integrálásában – a folyamatos stratégiai gondolkodás mellett – kiemelt szerepe van a támogató szervezeti kultúrának, ami a vizsgált mintában kevésbé érvényesül. Az integrációt akadályozza, hogy a stratégiai gondolkodás és a változtatás megértése és elfogadása nagyon távol vannak egymástól, így a szervezeten belüli makro- és mikroszint között szakadék figyelhető meg.
XIII. ÉVF. 2025. 2. SZÁM 35-43
DOI: 10.24387/CI.2025.2.6

Innovációs folyamatok sikerességének vizsgálata a fenntarthatóság érdekében

A 21. század üzleti világában a fenntarthatóság kulcsfontosságú fogalommá válik, amely innovációs módszerekkel és eszközökkel valósítható meg. A felmérés célja a Penta Helix innovációs modell életképességének vizsgálata egy ghánai, egy svéd és egy olasz civil szervezetről gyűjtött adatok elemzésével. Különös hangsúlyt kap a modell különböző dimenzióinak és az alkalmazását akadályozó tényezők vizsgálata.
CONTROLLER INFO IX. ÉVF. 2021. 4. SZÁM 59-66
DOI: 10.24387/CI.2021.4.11