DOI: 10.24387/CI.2020.3.2
Abstract
A globalizált gazdasági életben a gazdálkodó szervezetek új szokásokat vesznek fel, a mindennapos információdömping hatására új funkciókat vezetnek be a vállalat mindennapjaiba. A vezetés szélesebb spektrumban gondolkozik, és már rugalmasan adaptálja azokat a tényeket, amelyek adott esetben nem kimutathatóak a vállalat könyveiben, ám mégis jelentős mértékben befolyásolja azokat. A geopolitika olyan mértékben rajzolta át a különböző országok gazdaságait, amelyekre pár évvel ezelőtt nem gondoltunk volna. A globalizáció természetes folyamattá vált és beépült a mindennapokba. Ám eddig csak a verseny, innováció, logisztika területén jelentkezett ez kiemelten, egészen napjainkig. A koronavírus, felforgatta az eddig rendet és kialakult trendeket, úgy világ, mint ország szinten. A tanulmányunkban esetpéldán keresztül bemutatjuk, hogy, a széles körben összegyűjtött adatokat használó controlling támogató módon lép fel a marketing funkció kapcsán is, ezáltal olyan projekteknek nyújt biztos támaszt, ahol teljesen új alapokra helyeznek olyan országimázshoz tartozó elemeket, mint a magyar bor és ennek az újragondolt marketingje.
Tárgyszavak: szervezeti kultúra, koronavírus, funkcionális- controlling,
Felhasznált irodalom:
Allan Pease – Barbara Pease (2016): A válasz, Libri Kiadó, p.44.
B. Nagy S. (2008): Szervezetfejlesztés, változásmenedzsment, Budapest, L’Harmattan Zsigmond Király Főiskola 20-21p.
Bakacsi Gy. (2010): A szervezeti magatartás alapjai, Aula kiadó, Budapest, p.188
Bakacsi Gy. –Balaton K. – Dobák M.- Máriás A. (szerk.) (1996): Vezetés- szervezés I., Aula kiadó Budapest 34-37p.
Berne E. (1968): Emberi játszmák, ANdre Deutsch LtD,London
Borsi Balázs (2004): A technológia es tudásáramlás szerepe a magyar vállalati versenyképesség szolgálatában(www.pm.gov.hu/Dokumentumok/Seo/fuzetek.)
Csath M. (2001): Stratégiai változtatásmenedzsment. AULA, Budapest
Cséky S. (1991): Megvalósíthatósági tanulmány a beruházások előkészítéséhez. Értékelemzési Szemle. Budapest, 1991/1.
Francsovics Anna (2001): Vezetői számvitel és controlling, elektronikus jegyzet, Óbudai Egyetem,Keleti Károly Gazdasági Kar
Görög M. (1996): Bevezetés a projektmenedzsmentbe, Aula Kiadó Budapest
Görög M. (2003): A projektvezetés mestersége, AULA Kiadó, Budapest.
Hajós L.- Berde Cs. (2005): Emberi erőforrás gazdálkodás, letöltve:2019.03.20. http://www.georgikon.hu/tanszekek/agrargaz/Tananyagok/Lukacs/Emberi_erof_gazd_konyv.pdf
Maczó K. – Horváth E.-né et al (2001): Controlling a gyakorlatban,Verlag Dashöfer Szakkiadó Kft., Budapest
Maczó K. (2007): Controlling a gyakorlatban, Kempelen Farkas Hallgatói Információs Központ, Digitális Tankönyvtár www.tankönyvtar.hu/tartalom/tkt/controlling-gyakorlatban/ch01s10.html
Málovics É. – Farkas G. (2012):Szervezeti viselkedés JATE Press kiadó, Szeged 257p.
Pakucs J- Papanek G. (2006): Innováció menedzsment kézikönyv, Magyar Innováció Szövetség, Budapest
Tóthné Sutus Márta (2005): Projektcontrolling: A controlling új fejlődési iránya; 2005, Letöltés: www.shp.hu/hpc/userfiles/…/kontrolling.pdf
Véry Zoltán (2008): Management Control & Complience Control (www.mce.hu/publikaciok)
Wolfgang Ossadnik (1996): Controlling, Oldenbourg,Wissenschaftsverlag Gmbh
Zéman Z. – Tóth A. (2018): A stratégiai pénzügyi kontrolling és menedzsment, Budapest : Akadémiai Kiadó, 211 p.
Zéman Z. (2002): A controlling rendszerek integritása a vállalkozások controlling rendszerében, Gyakorlati kézikönyv, Raabe kiadó
Zéman Zoltán (1997): Controlling a korszerű vállalatirányítás eszköze. GAZDÁLKODÁS (0046-5518 ): 2 pp 80-82
www.tankonyvtar.hu/gazdasagtudomany/controlling-gyakorlatban-080904-177
https://www.hrportal.hu/hr/human-kontrolling-a-gyakorlatban-20101005.html Letöltve:2019.03.20.