Termelő vállalatoknál alkalmazott „TPM-Kanban” rendszer bevezetésének tapasztalatai és eredményessége

DOI: 10.24387/CI.2020.3.7

Abstract:

A TPM célja a zéró baleset, zéró meghibásodás, zéró leállás. A kutatás bemutatja, hogy a „TPM-Kanban”alkalmazása közvetlen hatással van a költségek csökkentésére, és a teljes gép kihozatalra (OEE). Nemcsak egy vizuális menedzsment eszköz az üzemvezetés számára, hanem revitalizálja az üzemszervezést, a karbantartás hatékonyságát növeli. A pilot projektben résztvevő cégek egy év alatt 10-25% OEE növekedést értek el. A karbantartási költség négyszer – hatszor kevesebb volt, mint az előző évben. A MTBF éves átlaga 17 óráról 45 órára javult, a gépek áramfelvétele a felére csökkent (14-16A/h helyett 6-8,14 A/h). A túlóra költségeinek a 10% – 80%-a megtakarítható volt, amelyet a kontrolling rendszer is visszaigazolt.

Felhasznált irodalom

AGUSTIADY, T.K. – CUDNEY, E.A. (2016): Total Productive Maintenance: Strategies and Implementation Guide, CRC Press, ISBN:13:978-1-4822-5540-9 pp.147-160

CALDWELL, G. (2020): Kanban: How to Visualize Work and Maximize Efficiency and Output with Kanban, Lean Thinking, Scrum, and Agile (Lean Guides with Scrum, Sprint, Kanban, DSDM, XP & Crystal), SD Publishing LLC, ISBN: 978-1-9517-5447-1 pp.17-22.

KELLY, A. (1997): Maintenance Strategy,  Butterworth-Heinemann, ISBN: 978-0-0809-3839-4, pp.231-250

OHNO, T. (1988): Toyota Production System, Beyond Large-Scale Production, Productivity Press, ISBN 978-0-9152-9914-0, pp.17-68

VASHISTH, D. S. – KUMAR, R. (2011): Analysis of a redundant system with common cause failures, International Journal of Engineering. Science and Technology, 3(12), ISSN: 0975-5462, pp. 8254.