Az elmúlt években a tőzsdei kereskedés rendkívüli népszerűségre tett szert. Kezdetben az emberek sorfordító jelleget tulajdonítanak egy bróker számla megnyitásának és a végtelen információ tömegből próbálják kiválasztani azokat az eszközöket, melyektől a sikereket remélik. De létezik e ez a siker? Van e a technikai elemzésnek és a technikai indikátoroknak jövendölő képessége? Vagy a tudományos világban elfogadott hatékony piacok elméletét lehetetlen kikerülni. Cikkemben ezekre a kérdésekre keresem a választ bemutatva a kereskedés esszenciáját, mely szubjektivitása miatt a kereskedők bizonyos százalékának bizonyíthatóan biztosítja a sikert. Az árfolyamok technikai elemzése sok százéves múltra tekint vissza gondolva csak a holland tulipántőzsdékre vagy a japán rizskereskedőkre. A technikai elemzés alapelve azóta sem változott, hogy lehet e stabilan előre jelezni az árfolyamok mozgását. A technológia fejlődésével ugyanakkor ez elemzés módszertana hatalmas átalakuláson ment át. A mai világban a technikai elemzés eszköztára szinte kimeríthetetlen. Cikkem második felében pivot pontok segítségével konkrét szimulációval elemzem, hogy a technikai indikátoroknak és az ezen alapuló egyszerű kereskedési stratégiának van e statisztikailag is bizonyítható, jósló funkciója. Vagy ezek az eszközök inkább csak döntéstámogató funkciót töltenek be a részvénykereskedésben.
IX. ÉVF. 2021. 3. SZÁM 28-31.
DOI: 10.24387/CI.2021.3.6
Felhasznált irodalom:
JOHN L. PERSON (2011): Secrets to Predicting Market Direction, Marketplace Books, eISBN 978-1-59280-461-0, pp. 8-16, p. 43,
JOHN L. PERSON (2004): A Complete Guide to Technical Trading Tactics, John Wiley & Sons Inc., ISBN-13 : 978-0471584551, pp. 67-69, pp. 93-100, pp. 135-140
DAVID S. NASSAR (2006): Ordinary people, extraordinary profits, John Wiley & Sons Inc., ISBN-13 : 978-0471723998, pp. 12-19, p. 34, p. 140
FRED MCALLAN (2012): Charting and Technical Analysis, Createspace Independent Publishing, ISBN-13 : 978-1456468699, pp. 37-39
ALICE SCHROEDER (2008): The Snowball: Warren Buffett and the Business of Life, Batnam Books, ISBN-13 : 978-0553805093, pp. 15-16