NEMZETI DOHÁNYBOLT KIEMELT ÜZLETVÁLASZTÁSI TÉNYEZŐINEK KVALITATÍV KUTATÁSA

A nemzeti dohányboltok forgalmának látványos fejlődése hazai viszonylatban nyomon követhető. A szakirodalom feldolgozását és szekunder kutatást hazai szerzők témához kapcsolódó publikációinak összehasonlító elemzésével végeztük. Primer kutatásként kvalitatív kutatás keretében szakértői interjúkat, fókuszcsoportos interjút és netnográfiai adatelemzést folytattunk. A nemzeti dohánybolt rendszer bevezetése óta megváltoztak a dohányáru vásárlási szokások, ami az értékesítést is változtatásokra késztette. A dohánytermék vásárlók egyre tudatosabbak lettek, valamint nőttek az igényeik és a lehetőségeik. A fókuszcsoportos kutatás eredményei szerint a dohánytermék, mint rutinvásárlás során nagyon fontos üzletválasztási tényező az üzlet elhelyezkedése, közeli parkolás, a széles termékválaszték, a gyors vásárlás lehetősége és az eladók személye. A netnográfiai adatelemzés keretében google-on, facebook-on (szakértői interjúalanyok dohányboltjának facebook oldalain) és blogokon hozzászólásokat elemeztünk a dohányzással és dohányboltokkal kapcsolatos online térben történő információ megosztásról, és keresésről.
XII. ÉVF. 2024. 2. SZÁM 39-46
DOI: 10.24387/CI.2024.2.8

ÉPÍTŐ- ÉS TÜZELŐANYAG VÁSÁRLÁS INFORMÁCIÓ

Az építőanyag kiskereskedelem látványos fejlődése hazai viszonylatban nyomon követhető. A szakirodalom feldolgozását és szekunder kutatást hazai és külföldi szerzők témához kapcsolódó publikációinak összehasonlító elemzésével végeztük. Primer kutatás keretében netnográfiai adatelemzést folytattunk google-on, facebook-on (tiszasasi kiskereskedelmi vállalkozás és „Kádár kocka házak” csoport) és alkalmazásokkal (Semrush, Keyword Surfer) az építőanyagokkal és tüzelőanyagokkal kapcsolatos online térben történő információ megosztásról és keresésről. Az építőanyag árakra vonatkozó vásárlói keresések feltűnően gyakran szerepeltek. Az építőanyag kiskereskedők facebook oldalon az árakkal kapcsolatban is ajánlott posztolni, akciós árak érvényességi időtartamának feltüntetésével. Az építőanyag kiskereskedőknek és kivitelezőknek javasoljuk az online pozitív szájreklámot alkalmazni, valamint weboldalukat a vásárlói keresőszavakra optimalizálni (SEO).
XI. ÉVF. 2023. 3. SZÁM 27-32
DOI: 10.24387/CI.2023.3.6

Outlook of the world of cryptocurrency

The research is significant to analyze the implications of cryptocurrency, concerning the various parameters that affect the market of cryptocurrency, and influence consumer buying behaviour, including factors such as advantages, and disadvantages which predict changing behaviour of consumers in the market.
X. ÉVF. 2022. Különszám 14-18
DOI: 10.24387/CI.2022.SI.3

A BPM és az Outsourcing jelentősége napjainkban és a jövőben

Napjainkban a globalizáció fokozódó térnyerése jelentős változásokat hozott az üzleti életben. Üzleti folyamataik összehangolása és hatékony menedzselése sikertényezővé vált a vállalatok számára az erősödő piaci versennyel szemben. E folyamatok összetettsége miatt manapság egyre elterjedtebb az üzleti folyamatok és az informatikai folyamatok kiszervezése egy ilyen feladatokra szakosodott céghez. A fentiekkel összefüggésben jelen tanulmány bemutatja az üzleti folyamatok menedzselésében, valamint az üzleti folyamatok és informatikai folyamatok kiszervezésében rejlő jelenet, jövőt és kockázatokat.
X. ÉVF. 2022. 4. SZÁM 2-6
DOI: 10.24387/CI.2022.4.1

Méret függő kontrolling sajátosságok a mezőgazdasági vállalkozások esetén

A tanulmányban bemutatásra kerülnek az elemzésbe vont mezõgazdasági kis- közepes és nagyvállalkozások kontrolling jellemzõi, a vállalkozások tervezési sajátosságai, a beszállítók és vevõk értékelési gyakorlata, a termelés, illetve szolgáltatás likviditásának megítélése, valamint a vállalkozások jövõképe, amely alapján ha általánosítani nem is, de bizonyos mértékben jellemezni lehet a kontrolling eszközök és módszerek az eltérõ méretkategóriájú mezõgazdasági vállalkozások által történõ alkalmazását.
CONTROLLER INFO IX. évf. 2021.1. szám 24-29.
DOI: 10.24387/CI.2021.1.5