Az értékesítési tevékenységek mérésének lehetőségei a kis- és középvállalkozások folyamataiban

A vállalkozások értékesítési tevékenységének mérése egy bizonytalan gazdasági környezetben nagy kihívások elé állítja a vállalati döntéshozókat. Nem elegendő az üzleti folyamtokban mechanikusan gondolkodni, el kell sajátítani a biológiai gondolkodás szemléletét is, amelyek a következők, hatékony információátvitel, különbözőség, modularitás, alkalmazkodó képesség, óvatosság, beágyazottság nagyobb rendszerekbe.
X. ÉVF. 2022. 1. SZÁM 35-39
DOI: 10.24387/CI.2022.1.6

BSC modellel a kereskedelmi tevékenységet végző vállalkozások versenyképességének növeléséért

A cikkben bemutatott vizsgálatunk célja az volt, hogy stratégiai tervezés folyamán kiéleződött piaci versenyben biztosítsuk a fennmaradás esélyeit. A vállalat eredményes működéséhez fontosnak tartjuk a gazdálkodó szervezet alapvető céljainak, küldetésének, jövőképének és stratégiájának meghatározását. Az … tovább »

A vállalkozási pénzügyi teljesítmény mérésére és értékelésére felhasznált mutatók a KKV-k beszámolási rendszerébe az új számviteli törvény figyelembevételével (II.rész)

A vállalkozások gazdálkodásáról, vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetéről, azokról a gazdasági folyamatokról, eredményekről és problémákról, amelyek a vállalkozást jellemzik, pénzügyi elemzéssel megfelelő mutatószámokat képezve lehet információt szerezni. A cikk szerzői külön figyelembe vették a kkv-k … tovább »

A vállalati kontrolling alkalmazásának jelentősége, különös tekintettel a kereskedelmi tevékenység kontrolling megoldására Balanced Scorecarddal

A kutatási téma aktualitását a gazdasági környezet dinamikus változásának hatásaihoz való alkalmazkodása igazolja, mely feltétele a versenyképes vállalkozási tevékenységnek. Vizsgálatunk során feltártuk a stratégiai célok és az operatív munka összhangját a kontrolling rendszer támogatásával. Mélyinterjúk … tovább »