The contribution of change leadership to the organisational adoption of innovation

The main drivers of market changes today result from a rapid technology development and several other major influences emanating from the impact and consequences of globalisation. In the face of such compelling market forces, it is a major task and even obligation of the leadership organization to make change happen by understanding and reacting in appropriate and efficacious manner (Spector, 2013). The leadership can foster the creative and innovative spirit and allow change to happen by allocating the appropriate resources and enabling processes (Titu et al., 2015). One of such processes is the visionary leadership of the top management which defines the organisational culture of innovative spirit. The other process which the study will focus on is the monitoring of customer acceptance, instrumental in the adjustment of change management.
IX. ÉVF. 2021. 2. SZÁM 67-70
DOI: 10.24387/CI.2021.2.12

Tanulságok a devizahitelezésbôl – pénzügyi fogyasztóvédelem

Kutatásunkban arra kerestük a választ, hogy milyen ok vezetett ahhoz, hogy az emberek többsége a forint hitel helyett a külföldi deviza alapú kölcsönt választották, milyen információk álltak rendelkezésére, mennyire voltak tájékozottak. Tudták-e, hogy milyen jellegû kockázatok kapcsolódtak e hitelformához. Vizsgáltuk, hogy a felhasználók mennyire ismerik a különbözô megtakarítási formákat, személyi jövedelemadó kedvezményeket, megoldásokat, vannak e megtakarításai illetve milyen fizetési szokások alakultak ki a magyar állampolgároknál.

CONTROLLER INFO VIII. ÉVF. 2020. 2. SZÁM 6-15.

DOI: 10.24387/CI.2020.2.2

Startup lehetőségek az új nyugdíjbiztosítás területén, figyelembe véve a 2007-2012 év között befektetési egységekhez kötött életbiztosítási állomány változásait

A 2008-ban kirobbanó és napjaink gazdasági döntéseit alakító gazdasági világválság súlyos következményei a gazdasági élet számos területén érezteti hatását. Természetesen a biztosítási társaságokat is utolérte a változás, amely főként a lakosság körében egyre jobban terjedő … tovább »

A minőségi hústermék piacra jutásának alternatív támogatása

Az elmúlt időszak társadalmi-gazdasági változásai a hús előállítás, feldolgozás és a fogyasztás területén is erőteljesen éreztették hatásukat, melynek következtében az állattenyésztés, a hús előállítás, a feldolgozás, a kereskedelem, azaz a húsvertikum gazdálkodási pozíciói jelentősen változtak. … tovább »

A környezetvédelem előtérbe helyezésének fontossága és lehetséges módjai az építőiparban

Az építőipar legfontosabb feladata, hogy a társadalom részére komfortos épületeket alkosson a lehető leggazdagabb módon. Egy komplett építkezési folyamat nagy mennyiségű tőkét igényel, amelynek tulajdonosa a lehető legjobb munkát várja el a pénzéért cserében. Az … tovább »

Pénzügyi fogyasztóvédelem – tudatos fogyasztó – 1. rész

A fogyasztóvédelem lényege a gyengébb fél védelme a mindennapok ügyleteiben. Azon igyekszünk, hogy tanulmányunkkal a devizahiteles károsultaknak segítséget nyújtsunk. Amennyiben lehetséges minden embert abba a helyzetbe hozzunk, hogy minél jobban megismerjék azon összefüggéseket, amivel hasonló … tovább »

Finanszírozási módok az építőiparban, a környezettudatos építkezésért

Az építôiparban felfedezhetô egy újítási folyamat, melynek középpontjában a környezettudatos építési szektor kialakítása áll, azaz a környezetre veszélytelen anyagok használata az építkezési folyamatok alatt, illetve energetikai újdonságok alkalmazása, az energia megtakarítás céljából. Az energia megtakarítása … tovább »

Start-up ötletek, avagy hogyan vágjunk bele egy új termék, vagy szolgáltatás piacra dobásába, tekintettel a XXI. századi vásárlói igényekre

Napjainkban, mikor határozottan érezhető az egész világot érintő gazdasági válság hatásainak pusztító ereje, nagy elszántságot követel a kezdő vállalkozóktól, hogy betörjenek a piacra valamilyen új termékkel, vagy szolgáltatással. A szerzők cikkükben javasolják, hogy számításokkal alátámasztott, … tovább »